Kokoomuksen ryhmäpuheenvuoro Kymenlaakson hyvinvointialueen tilinpäätöksestä 2024
Kokoomuksen ryhmäpuheenvuoro Kymenlaakson hyvinvointialueen valtuustossa 27.5.2025 Arvoisa valtuuston puheenjohtaja,arvoisat läsnäolijat ja kuulijat! Hyvinvointialueemme toiminnat käynnistyminen tapahtui ilman ongelmia vuonna 2023. Vuonna 2024 toiminta on kehittynyt, asiakastyytyväisuus on korkealla, työntekijöiden suositteluindeksi on noussut – ja edelleen nousussa, rekrytoinneissa hakijamäärät ovat lisääntyneet ja henkilöstön sairauspoissaolot ovat laskusuunnassa. Mutta samalla palvelujen ostoja emme ole pystyneet hillitsemään, lääkärivaje pakottaa…