Vesa Huuskonen

Huuskonen Vesa

kunnanjohtaja, yleisesikuntaupseeri, eversti evp.

Kotipaikka: Imatra

Syntymävuosi: 1959

Puhelinnumero: 0447811250

Valitse eduskuntaan osaava, luotettava ja laajat yhteistyöverkostot omaava turvallisuuden, kuntasektorin ja arjen hyvinvoinnin ammattilainen. Vesan kokemus asiantuntijana ja johtajana on vahva ja monipuolinen.

Kokoomuksen muut ehdokkaat Kaakkois-Suomessa

Linda Brandt-Ahde

Brandt-Ahde Linda

VTM, KTM

Syntymävuosi: 1986

Puhelinnumero: 0443584941

Yrittäjäperheessä kasvaneena pienen lapsen äitinä ymmärrän taloutta ja ihmistä. Olen sisukas ja päämäärätietoinen. Minulla on aito halu luoda yhteinen tulevaisuutemme paremmaksi meille kaikille.

Jari Elomaa

Elomaa Jari

Kaupunginhallituksen 1.varapuheenjohtaja., ent. toimitusjohtaja

Kotipaikka: Kotka

Syntymävuosi: 1950

Antti Häkkänen

Häkkänen Antti

Oikeusministeri, Kokoomuksen varapuheenjohtaja, lakimies

Kotipaikka: Mäntyharju

Syntymävuosi: 1985

Puhelinnumero: 0407057134

Haluan tehdä huolellista työtä suomalaisten hyväksi. Pitää luottaa tutkittuun tietoon, punnita asiat eri näkökulmista ja luottaa suomalaisiin arvoihin. Vastuuta on kannettava kaikista sukupolvista – myös tulevista.

Jukka Hallikainen

Hallikainen Jukka

Artisti

Kotipaikka: Miehikkälä

Syntymävuosi: 1976

Puhelinnumero: 0500999346

Olen 42-vuotias perheenisä Miehikkälästä. Kunnanhallituksessa olen mukana nyt toista kautta ja sen myötä lukuisissa luottamustehtävissä. Ammattini on laulaja.

Ville Kaunisto

Kaunisto Ville

Ammattiurheilija

Syntymävuosi: 1982

Puhelinnumero: 0405309153

Olen aviomies ja pienen pojan isä. Olen myös Kouvolan kaupunginhallituksen 1. varapuheenjohtaja, entinen maajoukkuekoripalloilija, sekä ensi kesänä valmistuva KTK Northumbrian yliopistosta Isosta-Britaniasta.

Jukka Kopra

Kopra Jukka

kansanedustaja, yrittäjä

Syntymävuosi: 1967

Puhelinnumero: 0400515066

Kaakkois-Suomen kansanedustaja, neljän lapsen perheenisä ja ict-alan yrittäjä Lappeenrannasta. Kokoomuksen eduskuntaryhmän varapuheenjohtaja ja maakuntahallituksen puheenjohtaja. Vahva vaikuttamisen ja politiikan ammattilainen.

Pekka Korpivaara

Korpivaara Pekka

Rakennusinsinööri, projektipäällikkö

Syntymävuosi: 1963

Puhelinnumero: 0504141973

Rakennutan satama-alueita, siltoja ja rautateitä. Yliluutnantti, palvellut Afganistanissa, Bosniassa. Kaupunginvaltuutettu, tarkastuslautakunnan pj, maakuntahallituksen jäsen. Vaimo, 2 lasta.

Ding Ma

Ma Ding

Aasia-asiantuntija

Syntymävuosi: 1988

Puhelinnumero: 0408681112

Hei! Nimeni on Ding Ma. Muutimme perheen kanssa Kiinasta Suomeen, kun olin 4-vuotias. Olen kauppatieteiden maisteri Aalto-yliopistosta ja reservivänrikki Santahaminasta. Teen tällä hetkellä työtä aluekehityksen ja elinvoimaisuuden parissa. Vastaan Etelä-Karjalan liitossa maakunnan Aasia-yhteistöistä. Aikaisempi työelämä on poikennut Finprossa (Suomen tavara- ja palveluvientiä edistämässä), Ulkoasianministeriössä (Suomen maakuvaa vahvistamassa) ja ennen liittoon tuloa IT-yhtiössä yksityisellä sektorilla (suomalaista yrityskauppaa muutosjohtamassa). Työn kautta olen päässyt maailmalla seuraamaan miten hienosti meillä on asiat Suomessa. Sen päälle on hyvä rakentaa!

Haluan olla mukana varmistamassa, että koulutuksemme on jatkossakin huipputasoa ja jatkuvaa oppimisen mahdollisuutta tarjotaan suomalaisille varhaisiästä vanhusikään.

Haluan olla mukana edistämässä, että jatkossakin meille syntyy huipputason osaamista, ja Suomesta löytyy maailman osaavinta työvoimaa ratkaisemaan isoja megatrendin haasteita kuten ilmastonmuutos ja väestön ikärakenteen vanheneminen.

Ennen kaikkea, haluan olla täällä tekemässä kaikkeani siihen, että kaikki suomalaiset jatkossakin pääsevät nauttii yhteiskunnan tuesta omille ponnisteluille lähtökohtaa katsomatta!

Olen sydämen sivistyksen asialla. Vain kykenemällä asettumaan toisen ihmisen asemaan, toimimaan moraalisesti ja arvostamaan erilaisuutta, voimme tehdä Suomesta avoin, kannustava ja vielä paremmaksi kuin mitä olen saanut nauttia!

Panu Peitsaro

Peitsaro Panu

Kuntayhtymäjohtaja, johtajaylilääkäri

Syntymävuosi: 1971

Puhelinnumero: 0407022538

Olen tulevaisuuteen katsova sote-osaaja.  Haluan olla parantamassa suomalaisten hyvinvointia, elinvoimaa sekä turvallisuutta. Positiivisena, avoimena sekä keskustelevana ihmisenä kuuntelen ja osallistun yhteiskuntamme kehittämiseen aktiivisesti.

Nina Rasola

Rasola Nina

Yrittäjä, Toimitusjohtaja

Kotipaikka: Mikkeli

Syntymävuosi: 1972

Puhelinnumero: 0505170472

Olen Nina Rasola, 46-vuotias yrittäjä ja äiti. Olen vaikuttanut yhteiskunnallisesti alakoululaisesta lähtien ja olenkin koko ikäni ollut aktiivinen vaikuttaja ja järjestötoimija. Jo lukiolaisena unelmanani oli olla jonain päivänä kansanedustaja ja sitä unelmaa kohti mennään yrittäjän rohkeudella ja äidin rakkaudella. Pääteemoinani ovat arki, työ, koulutus ja ympäristö. Nämä huomioon ottaen rakennamme tulevaisuuden, jossa jälkipolvillakin on hyvä olla.

Lilla Saaristo

Saaristo Lilla

Kasvatustieteen maisteri, opettaja, yrittäjä, lto

Kotipaikka: Imatra

Syntymävuosi: 1972

Puhelinnumero: +358505146400

Olen perheenäiti ja aktiivinen kuntapoliitikko. Olen vaikuttajana ihminen,joka kuuntelee,ottaa selvää ja vie asioita eteenpäin. Mielestäni Suomen hyvää tulevaisuutta rakentavat koulutus, hyvinvointi ja yrittäjyys.

Lea Sairanen

Sairanen Lea

Asiakkuuspäällikkö, yrittäjä

Syntymävuosi: 1967

Puhelinnumero: 0405264436

Motto: Se mihin lähden mukaan,lähden koko sydämellä.

Punkaharjun maaseudulla asuva, Imatralta kotoisin oleva entinen Marttaliiton puheenjohtaja. Sydäntä lähellä ovat alueen elinvoimaisuus, arjen sujuvuus, puhdas luonto ja lähiruoka ja kestävät valinnat.

Lean juuret ovat Etelä-Karjalassa Imatralla, josta elämä vei Etelä-Savoon, Punkaharjun upeisiin maisemiin. Yhdistystoiminta tempaisi Lean mukaansa jo alakouluikäisenä, paikallisen jääkiekkoseuran naisjaostoon ja kahviotoimintaan. Nykyisin Lea on laajasti tunnettu mm. valtakunnallisen Marttajärjestön pitkäaikaisena puheenjohtajana sekä Marttaliiton 120-juhlavuoden marttalähettiläänä kuluvana vuonna. Yli 25 vuotta erilaisissa luottamustoimissa on kasvattanut laajat valtakunnalliset ja paikalliset verkostot.

Politiikassa Lea on vaikuttanut jo vuodesta 2001. Imatran kaupunginvaltuustossa kolme valtuustokautta ja nykyisin Savonlinnan kaupunginvaltuustossa, toimien myös kokoomuksen valtuustoryhmän puheenjohtajana. Lisäksi Lea on mm. Etelä-Savon maakuntahallituksen jäsen.

Sitoutuminen, halu perehtyä asioihin ja oppia uutta sekä tahto laittaa itsensä täysillä peliin ohjaavat Lean kaikkea toimintaa. Asioista nopeasti muodostuva kokonaiskuva, organisointikyky, käytännönläheisyys, ennakkoluulottomuus sekä hyvät vuorovaikutustaidot kuvaavat Lean tapaa toimia.
-Yhteisten asioiden hoitamisessa tulee olla sydäntä aistia ihmisten tuntoja, myötäelämisen taitoa, osaamista ja yhteistyötahtoa kehittää asioita sekä kyky pitää pää kylmänä tilanteen niin vaatiessa.

Lean vapaa-aika kuluu käsitöitä tehden, luonnossa liikkuen, erityisesti kevään koittaessa lähijärvellä ahvenia pilkkien. Ihan tavallisesta arkea eläen, perheen ja läheisten seurasta nauttien.
-Arki on elämän tärkein osa-alue. Jos arki on sujuvaa ja kokee voivansa vaikuttaa omaan arkeen, niin omaa toimintakykyä on helpompi pitää yllä. Tällaista arjen hallinnan tunnetta tarvitsemme kaikki, ikään ja asuinpaikkaan katsomatta.

Iida Tani

Tani Iida

Yhteiskuntatieteiden ylioppilas

Syntymävuosi: 1996

Puhelinnumero: 0503663632

Valtio-oppiin erikoistunut politiikan tutkimuksen opiskelija, kouvolalainen kuntapoliitikko. Tavoitteena tulevaisuuteen katsova, tasa-arvoinen sekä ympäristöystävällinen Suomi.

Kaj Turunen

Turunen Kaj

kansanedustaja

Syntymävuosi: 1960

Puhelinnumero: 0505120663

Olen savonlinnalainen kansanedustaja vuodesta 2011. Tätä ennen toimin yrittäjänä 30 vuotta.
Minulla on 4 teemaa: Pidetään Saimaa juomakelpoisena. Yrittäjyys, työllisyys ja välittäminen

Jukka Vakkila

Vakkila Jukka

valmennuksen asiantuntija, yrittäjä

Kotipaikka: Savitaipale

Syntymävuosi: 1951

Puhelinnumero: 0407785240

Ammattivalmentaja ja asiantuntija joka on toiminut huippuvalmentajana maajoukkueissa, Veikkausliigassa sekä junioritasolla. Lisäksi valmennus- ja koulutuspäällikkönä sekä henkilöstökouluttajana.

Oskari Valtola

Valtola Oskari

Työterveyslääkäri

Kotipaikka: Mikkeli

Syntymävuosi: 1976

Puhelinnumero: 0407512154

Olen työterveyshuollon erikoislääkäri, kolmen lapsen perheenisä, aktiivinen tasavertaisten liikuntamahdollisuuksien, fiksun ympäristöpolitiikan ja sosiaali- ja terveydenhuollon uudistuksen puolestapuhuja.