Häkkänen Antti

Syntymävuosi: 1985

Puhelinnumero: 040 705 7134

Motto: Järkeä ja taitoa - sisua ja sydäntä

Hyvinvointiyhteiskunnan pelastaminen edellyttää uudistuksia työelämässä, koulutuksessa, palveluissa ja turvallisuudessa!

Olen 30-vuotias uuden sukupolven vaikuttaja. Olen talous- ja työelämään erikoistunut lakimies ja työskentelen talous- ja kasvupolitiikan parissa valtiovarainministeriössä sekä liikenneyhteyksiä kehittävässä liikenne- ja viestintäministeriössä. Työskentelin aiemmin Kokoomuksen puheenjohtajan ja pääministeri Jyrki Kataisen erityisavustajana kotimaan ja kansainvälisen politiikan ytimessä valtioneuvostossa.

Salibandyn ja jalkapallon lisäksi harrastuksiini kuuluvat muun muassa partio, kalastus ja historia. Rentoudun avopuolison kanssa luonnossa liikkumalla ja käymällä urheilutapahtumissa.

Suomea tulisi rakentaa siten, että ihmisiä kannustetaan kantamaan enemmän vastuuta omasta ja läheistensä elämästä ja toimimaan aktiivisina yhteiskunnan jäseninä. Jokaiselle tulee turvata vapaus tehdä itse elämänsä valintoja ja jokaista tulee arvostaa yksilönä. Arvostan koulutusta ja osaamista yhteiskunnan kehityksen moottorina.

Olen isänmaallinen ihminen ja koen, että jokaisen sukupolven velvollisuus on omalla työllään ja ahkeruudellaan kehittää Suomea eteenpäin. Jokaisen työkykyisen on tehtävä oma kortensa kekoon, jotta rahat riittävät lasten koulutukseen ja seniorikansalaisten eläkkeisiin ja palveluihin.

Hyvinvointiyhteiskunnan pelastaminen edellyttää työelämään, koulutukseen, palveluihin ja turvallisuuteen liittyviä uudistuksia. Uudistuksia tehtäessä pitää kunnioittaa suomalaisen yhteiskunnan perusarvoja ja historiaa. Päätöksentekoon tarvitaan nyt järkeä ja selkärankaa.