Ding Ma

Kotipaikka: Lappeenranta

Syntymävuosi: 1988

Puhelinnumero: 0408681112

Hei! Nimeni on Ding Ma. Muutimme perheen kanssa Kiinasta Suomeen, kun olin 4-vuotias. Olen kauppatieteiden maisteri Aalto-yliopistosta ja reservivänrikki Santahaminasta. Teen tällä hetkellä työtä Kaakkois-Suomen aluekehityksen ja elinvoimaisuuden eteen. Vastaan Etelä-Karjalan liitossa maakunnan Aasia-yhteistöistä. Työn ohella opiskelen diplomi-insinööriksi LUT:ssa. Aiemmin olen työskennellyt Finprossa suomalaisten pk-yritysten kansainvälistymistä tukemassa, Ulkoasianministeriössä Suomen maakuvaa vahvistamassa ja ennen Lappeenrantaan tuloa IT-yhtiössä yksityisellä sektorilla suomalaisen yrityskaupan muutosjohtamassa. Työn kautta olen päässyt maailmalla seuraamaan miten hienosti meillä asiat Suomessa ovat.

Yhdenvertaisuus -Maailmalla Suomi tunnetaan korkeasta koulutuksen tasosta ja tämän jatkuvuus tulee varmistaa myös tulevaisuudessa. Yhdenvertaiset mahdollisuudet jo varhaiskasvatuksesta lähtien ovat vakaan yhteiskunnan kivijalka.

Meidän tulee panostaa jatko-opintojen laadukkuuden takaamiseen. Yliopistoilla tulee olla riittävät määrärahat, jotta pysymme kehityksen kelkassa mukana ja olemme luomassa innovaatioita suomalaisella huippuosaamisella. Suomesta löytyy maailman osaavinta työvoimaa ratkaisemaan isoja megatrendin haasteita kuten ilmastonmuutos ja väestön ikärakenteen vanheneminen.

Sydämeni sykkii sivistykselle. Vain asettumalla toisen ihmisen asemaan ja arvostamalla erilaisuutta, voimme tehdä Suomesta avoimen, kannustavan ja tasa-arvoisten mahdollisuuksien maan. Rakennetaan yhdessä Suomi, joka uskoo omiin kykyihinsä, kehittää omaa osaamistaan ja näkee ympäröivän maailman suurena mahdollisuutena!